CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 15, 2011

mesej hampeh di malam jumaat!

ASSALAMUALAIKUM!!!

''Beruk betul la sekor ni.......''


Hmmmm...ni la mesej yang tidak diundang yang telah menerjah masuk ke dalam kotak inbox handphone aku.......masa mula2 dapat mesej ni hangin la jugak aku kan..tetiba je......salam tidak apa pun tidak...tetiba je kena maki ....huh...sungguh tidak bertamadun la makhluk Allah yang sorang ni......ikutkan hati yang berapi ni,nak je aku maki balik....tapi disebabkan malam tu malam jumaat so aku pun tarik nafas panjang2 then aku balas balik.....

''salam tidak..aper tidak..tetiba je mesej orang...nampak sangat kurang ajorr...ko ni meroyan ke aper...kot yer pun dosa dah banyak...x payah la nak tambah2 lagi.....""

Actually,bukan la nak kata aku ni baik sangat...tapi ayat ni kluar spontan je...lagipun bagi aku la....kalau kita ni suka2 je maki2 orang apalagi kalau kita x penah kenal orang tu...maknanya kita ni saje2 la nak menambahkan dosa...ye tak????lagipun bukan aku yang maki dia dulu.....bukan...bukan...bukan aku!!
Then.....dia balas lagi.....

"mu same gok.nyusoh hidup orang''

Hmmm..setelah aku pikir2...mungkin dia ingat aku ni macam dia kot....suka nak makihamun n bertekak sesuka hati....orang tua2 cakap,orang camni jangan kita layan sbb dia lagi suka kalau kita layan dia...so,aku malas nak layan aku balas......

"Alhamdulillah"

So,lepas aku balas macam tu...dia pun xde reply aper2 dah......sebenarnya aku pelik gak la....aper kena mngenanya aku dengan hidup dia...kenal dia pun tidak....( tapi x tahu la kalau aku kenal dia dan dia pun kenal aku.....huhu.....)
orang macam ni sebenarnya pengecut...berani serang belakang jee....kalau dah rasa diri tu bagus sangat...datang la jumpa depan2....cakap aper benda yang dia x puashati sangat....kan senang???...

kepada si penghantar mesej tersebut......ni pesanan aku...(macam la dia baca blog aku ni kan....hihi...)


aku x suka la nak layan orang2 cam kau ni.....kalau kau rasa dengan hantar mesej maki2 camtu boleh buat hidup aku tunggang langgang...kau silap la...sikit pun x berbekas di hati aku.....
kau cakap aku ni menyusahkan hidup kau kan....knape plak kau x cakap kau ni saper dan aper yang aku buat yang telah menyusahkan hidup kau....setahu aku...xde la plak aku mntak duit sape2 pun untuk bayar rumah,kereta,makan pakai dan keperluan hidup aku.....chop2...ada2..aku mintak duit asben aku....sbb aku x keje.....)...ermm...tp penah ke aku mintak duit kau????xde kan...so apa masalahnya????

kalau hidup kau x bahagia dan tak senang macam hidup orang lain...apa kaitannya dengan aku????lain la aku rampas laki ko ke aper....( wahhh...ni dah emosi lebih ni...kihkih....aku x tahu pun dia ni laki ke pompuan....hehe....)


tapi satu la aku nak cakap kat kau....soal hidup kau senang ke susah ke...xde kaitan la dengan aku....bukan aku yang atur hidup kau....hidup kau...kau sendiri la yang uruskan...kenapa mesti salahkan aku plak kalau hidup kau susah??????sepatutnya kalau dah tahu hidup tu susah bawak2 la muhasabah diri.....bukannya dengan menyalahkan orang lain....


hmm....so,udah2 la tu mengganggu hidup aku yang sangat bahagia ni...malas nak layan kau...banyak lagi benda lain yang nak aku pikir dan uruskan....so,akhir kata,....kalau kita berdosa dengan ALLAH...kita wajib mintak pengampunan daripadaNya...tapi kalau kita berdosa sesama manusia....kita hendaklah meminta maaf....dengan siapa????haaa....tahu pun...dengan orang itu laa..........


notakaki~ sbb tu la aku x maki kau balik...nanti jadi satu hal plak aku nak kena cari kau...nak kena mintak maaf!!!!

0 comments:

Post a Comment