CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, January 9, 2011

Adik aku masuk PLKN laa....

ASSALAMUALAIKUM!!

hari tu dapat surat,...masa tu kat umah nenek....aku dah dapat agak dah...ni mesti surat PLKN ni...sekali buka, betul laa....hahahaha....padan muka ayah de aka padil...tu la,mentang2 dah abis exam..x lekat duduk rumah langsung..asyik berjalan je kejenya...pasni..rasa la ko......hahaha...ketawa versi jahat ni...seb baik tanduk x kluar jee.......

4~jan~2010..lbh kurang pukul 8pg ma,padil ngan cikwa sampai kat stesen bas geliga...aku kat rumah lagi..tengah bersiap dan menyiapkan anak2...cik hubby keje plak arini...so,rushing la sikit....my mom mintak tolong hantar dia balik nanti sbb cikwa keje...xleh cuti...kiranya cikwa hantar sampai sini je la...aku,ma ngan kids la yang kena tunggu sampai ayah de naik bas....


ni aper kes ni??baru 2nd day sekolah dah masuk lambat dah....hehe...xpe2...ayah de punyer pasal,no hal la......sbb tadi masa nak hantar budak2 ni g sekolah,ma call...cakap ayah de nak jumpa budak2 ni...so,bawak la...kesian jugak sbb lama x jumpa nanti ni.........^_^


ni gambar ayah de budget encem...kihkih...ye la..aku punya la duk tercongok depan dia...xde pun dia mintak tolong ambikkan gambar dia...rela ambik sendiri tu..agaknye kalau aku yang ambik..xde la encem cam ni kot....huhu

ciri2 seorang peserta PLKN dah nampak dah...tegak tu berdiri..prektise kawad ke dik???.kihkih....adik??iyee...memang aku panggil dia adik...yang bongsu pun aku panggil adik gak.....=)


susah tau nak dapat snap gambar kakak senyum camni...kalau suruh senyum masa nak ambik gambar dia..nanti dia senyum cam kura2..xpun cam rabbit...nampak sangat senyum x ikhlas...dia memang x pandai senyum kalau orang suruh.....huhu


Tengok tu..nenek asyik duk telek2 je peta lokasi kem...tu x lain x bukan la tu...mesti nak pegi melawat...nenek bukan boleh berpisah lama2 dengan anak ke2 bongsu ni....aku pun satu...lupa plak nak tnye diorang..bleh ke pergi  melawat nanti???boleh ke tak erkk????hurmmm.....


kakak kalau dah jumpa ayah de.....orang lain dia pandang sebelah mata je.....huhu..kiranya ayah de orang ke2 penting la selepas nenek...jangan x tahu,kalau nenek ade..aku ni dia x heran pun.....dia x kisah langsung....huaaaaaaaaaaaaaa...........tapi ok gak...xde la aku berat hati sangat nak tinggalkan diorang kalau nak g dating dengan hubby...hihihi


adik pun sama gak...tapi adik ada masa2 dia.......tapi kalau nak tido malam,dia mesti cari aku....kakak tak,setiap masa nak berkepit dengan nenek,tido pn nak tido dengan nenek...almaklumlah...cucu sulong la katakan...memang manja dengan nenek dan to'ki................


adik ok je..ceria sokmo....kakak la...kejap manis..kejap masam...kejap pahit...kejap kelat....ermmm.....


adegan sedih.......''adik nak ikut naik bas ni bleh dok?????''


 sesi beramah mesra sebelum bas bertolak menuju destinasi......hukhuk


'' adik,tengok laa mama nak ambik gambar tu......''


chop2....diorang ni kongsi birthday yang sama tau...19~april....aku due 18..tp masa pregnant ayah de selalu cakap..biarlah lahir 19...sama dengan dia.....tercapai jugak impian ayah de....sbb tu la adik manja dengan dia.........huuuu


''meh la cni adik....ayah de nak tinggal dah ni....nanti xleh dah nak nyanyi sama2....''wahhh...cam nak g perang la plak rasanya...=(

''muuaaahhhhh..mmmmuuuaaahhhhh....sayang kakak...nanti ajak mama melawat ayah de kat sane ehhh???''hahaha...dialog ni aku yang buat,,...hehe

 saat2 terakhir sebelum bas bertolak......



hopefully...bila balik nanti...ayah de akan menjadi seorang insan yang berdikari...sbb before dis,nak minum milo pun ma yang kena buatkan.....nak harapkan dia buat..,dia lagi rela x minum...teruk kan??teruk kan???jgn ikut perangai x semenggah cam gini....huhu....

0 comments:

Post a Comment