CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 12, 2011

malas la nak masakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk..........

ASSALAMUALAIKUM!!

sejak mr hubby balik ni,boleh kira dengan jari je berapa kali aku masak kat umah....tak tahu la knape...tiba2 jadi malas la plak nak masak.....time aku rajin nak masak,ada plak orang2 yang bermurah hati ajak makan kat umah diorang..lepas sorang,sorang.....so,daripada rajin terus jadi malas..sbb hari2 dah makan kat luar...huhu......


ermmm...nasib baik la dapat mr hubby yang sangat2 memahami....takde la dia bising pun kalau aku cakap.."sayang..,arini malas nak masak..jom makan kat luar''...dia ok jee...tapi aku ni plak xde la mengambil kesempatan dalam kesempitan....aku bukan jenis isteri yang macam tu....bukan la aku melepaskan terus tanggungjawab aku....kalau hubby aku cakap...dia nak makan kat rumah...aku masak la.....cam semalam dia cakap nak makan ikan singgang dengan budu ( laa...ikan singgang je...tu pun nak kecoh...)...so aku masakkan la.....wahhhh...sangat bangga melihat dia makan sampai licin pinggan... x payah cuci dah pinggan tu...sbb dah bersih...kihkih...tipu je...kena cuci jugak!!!


tapi.....betul la...sebagai seorang isteri...aku sangat hepi dan bahagia kalau setiap kali aku masak,hubby puji...( puji ikhlas ke tak,tak tahu la plak aku...huhu.........)....tapi, bukanlah nak kata aku ni suka dipuji..bukan!!tidak sama sekali....tapi hepi kerana ini menunjukkan apa yang kita buat dihargai oleh  suami kita...ye tak???dan yang penting....dia makan sampai licin...hehe...walaupun apa yang kita masak tu simple2 jee...walaupun sekadar ikan singgang.....



nota kaki~ aku dah kembali rajin memasak....

0 comments:

Post a Comment