CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, December 1, 2010

PABILA BERCAKAP TENTANG ''CIK HAN''....

ASSALAMUALAIKUM!!

petang tadi kazen aku datang umah...tetiba je dia keluarkan citer seram...aduii...aku ni dah la penakut giler...kazen aku ni lelaki...name dia wan...dia keje kat sekolah menengah kampung aku ni...sekolah menengah felda neram...kl  nak ikutkan,sekolah ni baru lagi...baru je beberapa tahun...aku x sempat pun sekolah kat ctu...

kazen aku ni keje kerani kat sekolah tu...tinggal kat kuarters...citer punyer citer,..terkeluar la citer pasal 'cik han' ni....uiii...seram siott...huhu....dia cakap..aritu masa dia baru mula2 pindah masuk umah... tengah kemas2 umah...tetiba je ader benda tarik n hempas pintu dengan sangat kuat...apalagi..sentap la mamat ni...sebabnya masa tu bukannya ader angin ke...ribut ke.......( kalau ada angin ngan ribut yang disertai kilat sabung menyabung,...tu lain cerita la kan )............bila time tengah2 malam plak,mesti dengar orang duk bertukang.....( ermm..saje la tu kot nak berkenalan ngan kawan baru...hai kawan???baru pindah kee????jom la kawan ngan kita?????......heeee....)

pernah sekali tu kazen aku ni masak kat dapur...( rajin kazen aku ni...pandai berdikari plak tu...tapi sori,dah jadi tunangan orang....hikhik...)........tiba2,time tengah potong2 sayur...ada something ketuk2 tingkap kat dapur tu...bayangkan la...kuarters ni ada 4 tingkat...kazen aku duk tingkat ke 4...so,sape yang berani panjat ikut dapur kan...xde keje ke aper???ermm...so,paham2 sendri la kan....kazen aku ni punya la sentap...x tahu nak cakap la...agaknya kalau benda tu tegur dia cam dialog kat atas tu...mau dia start kereta n pecut balik terengganu...perjalanan 3jam pun mesti bleh jadi sejam je tu....huhu...

nak dijadikan cerita...sebenarnya tuan rumah yang lama tu pun dah kena kacau gak tapi dia malas la nak citer lebih2 kat kazen aku ni...betul jugak...takkan la saje2 nak cerita plak kan...so,bila kazen aku ni dah start bertanya,dia pun mula  la bercerita... diorang dulu pun selalu kena ganggu....tapi buat2 x tahu je la....dulu,kat tingkat 3 ni ada satu buaian...pernah sekali diorang suami isteri nak kluar...tiba2 ternampak satu makhluk berbulu,besar duduk kat atas buaian tu....( orang cakap hantu raya....)....mak aiii...ni kalau la aku yang terkena ni..., mahu pengsan 4 hari 4 malam ni...huhu

kazen aku ni plak dalam pada penakut tu sempat lagi tau nak menyakat orang....satu hari tu ader kawan dia datang umah...bila time nak balik..dia rasa meremang semacam jer,dia suh la kazen aku ni antar sampai tingkat bawah...tp dsebabkan sama2 penakut,kazen aku ni malas la....sbb nnt nak naik...dia plak yang kena naik sorang2....dia tahu sebenarnya kawan dia tu rasa semacam je...so,dia pun duk intai la kawan dia dari tingkat atas....dia nampak la member tu berlari2 nak ke kereta...jahat tau kazen aku ni...kalau aku la jadi kawan dia tu....sumpah aku x mai dah umah dia....

hehe....tapi aku tabik gak ngan kazen aku ni...sbb masih boleh bertahan tinggal kat situ..dah la duk sorang2...haishhh...kalau la aku ni...sori la...hehe...aku memang mengaku...aku ni seorang yang sangat penakut.... sangat2 penakut!!tapi kazen aku cakap...sekarang ni dah kurang skit....kalau ada pun...buat x tahu je....lama2 nanti 'dia' boring la tu...hehe...yeke boring?????ntah laa......

ermmm....tu la..benda2 macam ni nak kata x boleh percaya sangat pun x boleh jugak....sbb dah termaktub dalam Al-Quran..bukan makhluk macam kita ni je yang hidup kat muka bumi ni.....banyak lagi makhluk lain...so,pendekatan terbaik adalah...sentiasa berdoa dan mohon perlindungan dari ALLAH...InsyaAllah..


p/s >> kazen aku cakap,kalau nak merasa sendri pengalaman di atas...pegi la duduk umah dia time dia balik kampung weekend ni........ermmm..,tima kasih banyak2 la......bayar aku seribu pun aku x nak.......!!!...
( betapa penakutnya aku....mula2 ingat nak letak gambar ''cik han''....tapi bila dah pikir n pikir n pikir...x jadi la............ )

0 comments:

Post a Comment