CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, June 13, 2011

ragam manusia....................

ASSALAMUALAIKUM...!!!

Sebenarnya aku malas la nak kecoh2 la kan....bukan penting pon...tapi yang buat aku x puas hati sesangat mengapa ada juga manusia sebegini di dalam dunia ni....huhu....tapi setelah dipikir-pikirkan....ermm...biasa la...manusia ni ada macam2 jenis...so macam2 ragam la yang akan kita jumpa....( walaupun memang selalu berdoa pada Allah agar dijauhkan dengan manusia2 yang sbegini..tapi akhirnya berjumpa juga)......

Aku bukanlah nak kata aku ni baik sangat...tapi aku tahu...kalau aku dah janji sesuatu dengan seseorang...sedaya upaya aku akan cuba tunaikan....(kalau dah tahu x boleh nak tunaikan..buat apa berjanji itu ini kan???...)kalau x bleh nak tunaikan atleast inform la...supaya kita ni tahu situasi dan keadaan yang dihadapinya..ini tidak...diam membisu seribu bahasa.....tapi pandai plak nak melenting bila kita bagi mesej tanya mengapa sampai sekarang susah sangat nak buat????dan yang paling menyakitkan hati...dia buat cam kita plak yang bersalah....ehh..hello..,aku ni masih tahu la membezakan mana yang betul n mana yang salah.....tak payah kau bagitahu pun aku dah tahu......

tapi biasalah la...nama pun manusia kan....kalau yang dah memang jenis suka mencari kesalahan orang tu memang akan begitu la sampai bila2 pun....yang tak pahamnya dia buat cam aku plak yang buat salah...bercakap bukan main ikut sedap mulut dia jer...pastu bila kita cakap sesuatu tahu plak dia melenting.....kita ni hidup sebagai manusia jangan la pikir diri kita jee....pikir la perasaan orang lain sama....kalau nak orang lain menghormati kita...kita pun kena la belajar menghormati orang lain.......ini tidak.....

Lagi satu aku paling x suka kalau ada orang menggunakan nama Allah dan agama untuk menutup kesalahan diri sendiri....plesssss la.....yakin sangat ke bahawa kita ni x bersalah...yakin sangat ke yang Allah akan sentiasa memakbulkan doa kita????....kita ni bukan sesiapa pun nak menentukan dosa dan pahala seseorang......lagipun kita hidup kat dunia ni x lama mane pun.....bawak2 la muhasabah diri...jangan terlalu riak dan jangan sesuka hati je menuduh orang lain begitu begini......

siapa yang makan cili...dia la yang akan merasa pedasnya.....so....sedikit pesanan buat yang terasa....jangan terlalu mudah mngucapkan kata maaf sedangkan dalam hati adalah sebaliknya...jangan ingat lepas condem orang tu macam2...kata begitu begini...then minta maaf...semuanya selesai.... .mungkin senang untuk memaafkan tapi untuk melupakan..mungkin mengambil masa yang agak lama......tapi dun wori...aku dah pun memaafkan engkau..tapi untuk melupakan apa yang kau buat tu mungkin tidak.....ermmm...ntah laa..=(



notakaki~agaknya pegangan dia...dah buat salah..mintak maaf...settle....huhu!!

2 comments:

azlina_muhammad

memang aku pon penah jumpa org camni,blagak baik padahal nk tutup kesalahan sndiri...tapi sabar je,Allah tau sape btol sape salah...slalu berdoa padaNya moga dijauhkan org camni....

Noor Aznida Muhammad

kan kan kan...menyampah btol.....huhu

Post a Comment